Magia

Stracona moc

Pochodzenie Magii

Magia pochodzi z sąsiadującego z światem realnym wymiaru Wearti. Jest to świat Bogów i dusz, gdzie każda myśl i każde uczucie staje się prawdą i energią.

Magia to dar Bogów i Mistycznych Bytów dla ludzkości, by mogli im lepiej służyć.

Zasady Działania

Podstawą magii są kręgi – to poprzez nie przyzywa się odpowiednie moce i efekty z Wearti.

Istnieją następujące kręgi:

Żywiołów/ Smoków

Krąg smoków

Umiejętności/ Tytanów

Krąg tytanów

Prawd świata/ Treh’a

Krąg Treh'a

Istotni są jeszcze Bogowie zrodzeni z wierzeń ludzkich, będący połączeniem wszystkich trzech powyżej wymienionych bytów, choć nie zawsze silniejszych. Bogowie byli patronami i opiekunami magów, zapewniający im bezpieczeństwo przez szalejącą mocą Wearti. Mag nadal mógł użyć tej mocy bez pomocy Bogów, było to jednak znacznie trudniejsze i bardziej wymagające.

Wymagania wobec użytkownika

Nie każdy mógł po prostu wypowiedzieć magiczną formułkę i rzucić zaklęcie.

Jeśli ktoś chciał zostać magiem, potrzebował nie tylko odpowiednich genów, zapewniających że będzie miał połączenie z Wearti, ale ciężkiego treningu, zarówno fizycznego jak i intelektualnego. Nieliczni podołali.

Co było więc potrzebne by zostać magiem?

Najważniejsze było „Źródło”

Można nazwać to też duszą – objawia się jako klejnot, albo perła, znajdująca się na prawo od serca – stojące na granicy miedzy światem realnym i nierealnym. Źródło jest bramą do Wearti, oknem przez które energia wpływa do realnego świata. Źródło musi być OTWARTE by móc używać magii – większość ludzi rodzi się z zamkniętym źródłem – zaledwie garstka, tych którzy mają w sobie błogosławioną krew (pochodzą od Tytanów, Smoków, lub ewentualnie – Bogów) mogą mieć je otwarte od urodzenia. Próba sprawdzenia czy źródło może się otworzyć, odbywa się w czasie religijnego rytuału (podobnego do chrztu) – gdzie sprawdza się, czy dane dziecko zostało błogosławione przez Boga i tym samym – jego źródło zostało aktywowane.

Jako że ciało odpowiada naturze – dane organy odpowiadają danym żywiołom

Serce – Ciemność – reprezentuje pasję, miłość

Mózg – Światło – Zrozumienie

CiałoZiemia – Fundament, wytrzymałość

KrewWoda – symbol życia, strumień przez który przepływa energia

Płuca – Powietrze – Duchowość, równowaga (oddech)

Żołądek – Ogień – źródło energii (dla ciała)

W przypadku kontrolowania magii powiedzenie „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – jest dość dosłowne. Mag musi utrzymać równowagę w ciele i jego siłę, by móc rzucać zaklęcia. Jeśli któryś z organów jest słabszy, to i magia z nim związana będzie słabsza, a co gorsze, może zachwiać równowagę w ciele i wpłynąć na nie bardzo negatywnie.

Magowie muszą być ostrożni, by nie używać więcej mocy niż są w stanie kontrolować za pomocą umiejętności, ale i żeby ich ciało mogło udźwignąć wysiłek związany z rzucaniem zaklęć.

Zagrożenie

Magia oczywiście nie przychodzi bez niebezpieczeństw

Mag używający magii stoi przed licznymi zagrożeniami związanymi z jego rzemiosłem.

Magia to energia pochodząca z innego wymiaru. Żeby rzucić zaklęcie, energia ta musi przejść przez ciało rzucającego, do wezwanego kręgu, by ostatecznie wywołać zakładany efekt.

Jeśli rozumienie rzucanego zaklęcia, albo ciało, nie było wystarczająco silne, rzucanie zaklęć mogło doprowadzić nie tylko do zmęczenia, czy zranienia, ale do śmierci, opętania przez pomniejsze istoty zamieszkujące Wearti, a nawet, w najgorszych wypadkach: Spaczenie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *