Informacje szczegółowe
Arrianizm – Religia Światła
Wywodząca się od Boskiego Arriana, twórcę Imperium Anoskiego.
Boski Arrian jest synem najwyższego boga, by uwolnić ludzkość spod jarzma ciemności i wskazać drogę do zbawienia.
Wskazuje ona na boskie pochodzenie ludzi i wskazuje na słońce, jako symbol najwyższej boskości. Poprzez walkę ze złem, przestrzeganie boskich praw i modlitwę, człowiek może otrzymać zbawienie i trafić do nieba. Ci jednak którzy sprzeciwią się Bogu, zostaną skazani na wieczne potępienie.
Religia ta ma kilka odłamów:
Wiara Światła – Prawi
Prawosławni kościoła światła – wierzą w jego pierwszą inkarnację, najbardziej ekspansywną. Ludzie są obrońcami i władcami świata (wierzący) i muszą go wziąć w swą pieczę by go bronić
Najbardziej popularna na kontynencie Tyrylii i w Świętym Cesarstwie Detronii
Wiara światła – Odrodzeni
Od kultu Błogosławionej Anastacji i Marka Wieszcza, nowe wcielenie religii Światła, mówiące bardziej o harmonii i opiece.
Bóg naznaczył dwoje wybranych, by usunąć korupcję z oryginalnej religii i wskazać prawdziwą drogę do wybawienia.
Draaizm – Drakonizm i Arrianizm
Idea że smoki i Arian Anos – razem przywrócili równowagę
Jako że religie te były blisko siebie i dzieliły część boskich istot (w Arrianiźmie pojawiały się smoki znane z Drakonizmu) zrodził się z tego specyficzny odłam.
Drakonizm – Religia Smoków
Wywodząca się z mitycznych smoków.
Sześć smoków jest strażnikami ludzkości. Każdy z ludzi powinien oddać się swojemu patronowi, którego wybierają z osiągnięciem dojrzałości i żyć według wyznaczonych przez niego zasady.
Idea wiary w smoki – zarówno dobre i złe.
Jest kilka pomniejszych odłamów, uznających inne smoki, lub przyznająca innym boskość.
Rengizm – Wiara Kręgu
Najbardziej pierwotna religia, z której wywodzi się wiele odłamów.
Światem władają bogowie, gdzie każdy z nich odpowiada danej prawdzie kontrolującej świat. Każdy Bóg ma swoje miejsce w świecie i śmiertelnicy powinni żyć zgodnie z wyznaczonymi przez nich zasadami, by móc osiągnąć zbawienie.
Podstawi bogowie:
Życie <-> Śmierć – Bóg Nurg i Latena
Kreacja <-> Destrukcja – Bóg Arterion i Exela
Porządek/Pokój <-> Chaos/Wojna – Bogini Mira i Bezab
Duch <-> Ciało – Zachir i Gath
Miłości <-> Nienawiści – Moria i Venta
Początku <-> Końca – bóg Czasu Carves
Istnieje bardzo duża ilość odłamów tej wiary. Czasem jest więcej, czasem mniej bogów. Czasem pojawiają się nowi, a czasem pokrywają się one z innymi religiami – głównie z Drakonizmem.
Dersylizm – Filozofia Wyzwolenia
Pochodząca z Arcadii i jej patrona Dersylisa
Bogowie wykorzystują ludzkość. Twoim zadaniem jest zdobycie wolności i wyzwolenie się spod woli bogów. Poprzez samodoskonalenie człowiek dostępuje zbawienia i prawdziwej harmonii ze światem.
Określana również Religią Rebeliantów, jako że filozofia ta zakazuje wyznawania bogów, czy prowadzenia kultu (co nie jest do końca przestrzegane)
Głównym celem wierzących jest nie tylko osiągnięcie harmonii, ale i wyzwolenie tych, którzy są zniewoleni przez bogów.
Zinto – Wiara Yokehamy
Podobna do wiary shinto z japonii. Wywodząca się z kontynentu Yokehamy i cesarstwa Tin-Quo-Za.
Wielu bogów, bożków i duchów: Tyle jest bogów, co gwiazd na niebie.
Cechy boskie dla rodziny cesarskiej.
Podobnie jak w Chinach i Japonii, rodzinie rządzącej przyznaje się cechy boskie, a historia rodów władających dostaje mityczną obwódkę i opisy, wyjaśniające wydarzenia, przyczyny i skutki.
Pienizm – Wiara Słońca i Księżyca
Wywodząca się z Zjednoczonych Emiratów Sarodii.
Jest dwóch bogów – mąż i żona:
She’ra – bóg piasków, wojny, honoru i śmierci
He’ra – bogini wody, pokoju, życia, płodności
A Zelah jest ich prorokiem – świat miał być w chaosie, kiedy bogowie ci walczyli ze sobą. Zelah miał być śmiertelnikiem który ich pogodził i sprowadził pokój i równowagę w świecie.
Poprzez modlitwę i walkę w obronie i rozwój wiary, człowiek osiąga zbawienie.
Quoizm – filozofia hierarchii i szacunku
Wywodząca się z wschodniej Perry – popularna w Cesarstwie Undy, Utionii oraz Tin-Quo-za.
Założona przez Quoeia i Zeira – dwóch wielkich filozofów.
Zakłada ona hierarchię, szacunek i akceptację istniejących podziałów. Tylko poprzez akceptację porządku świata, człowiek może zostać doceniony i osiągnąć sukces.
Nummeryzm – Religia Liczb
Religia Zachodniej Perry.
Wszystko ma swoje miejsce w świecie. Poprzez badanie liczb i modlitwę, człowiek może znaleźć swoje miejsce w świecie.
Przekonanie że los jest płynny, ale istnieje Wielki Plan. To nie jednak bóg, a ludzie mają za zadanie go wykonać, poprzez znanie swojego miejsca w Wielkim Palnie i odpowiednie wykorzystanie swoich umiejętnośc.
Kult Zerghat – Kult Pasji
Nie ma innej prawdy niż pasja i pragnienie
Celem człowieka jest spełnienie swoich największych marzeń – w tym najmroczniejszych.
Nie ma życia po śmierci, jedynie reinkarnacja i właśnie dlatego trzeba dążyć do spełnienia za życia, ponieważ brak spełnienia w życiu, jest grzechem.
Kult ten wywodzi się ze Spaczenia i boga Zerghota, choć poprzez wieki przekręcono jego imię.
Jest to niewielki kult w porównaniu do innych religii, ale znana mu symbolika, często pojawia się w innych religiach jako symbolika piekieł.