Mutanty – inne rasy

Nie tylko ludzie

Skąd się wzięli?

W uniwersum „Demona” można spotkać nie tylko ludzi, ale i liczne mutanty. Osoby z gadzimi łuskami, anielskimi skrzydłami, skrzelami.

Wyjaśnienie ich pochodzenia jest dość proste.

Są oni efektem sojuszu Bogów z ludźmi przed wiekami.

Smoki, Tytany i Bogowie, aktywnie wpływali na ludzkość. Poprzez ten wpływ i nadawane „błogosławieństwa” część ludzi przechodziło mutacje fizyczne, stając się bliższym swoim patronom.

Mimo Katastrofy i lat dyskryminacji, wiele z pozostałości tego dawnego przymierza pozostało. Ludzi tych, o ile prawo danego kraju uznaje ich za ludzi: nazywa się mutantami.

Z innej krwi

Poniżej macie rozpisaną długą listę ras i pół-bogów wywodzących się z boskich istot, aniołów i demonów. Lista ta odnosi się do dawnego podziału sprzed Katastrofy i jest ona w okrojonej z mitycznego i boskiego elementu formie, używana czasem przez badaczy i naukowców. Przez wieki jednak, wiele z wymienionych mutantów mieszało krew między sobą, tworząc mieszanki których nie da się skateryzować.

 

Enedixi „błogosławieni/ wybrani” – to osoby błogosławione przez bogów, dających im lepsze ciała, umysł, dusze, lepsze życie

Każdy ze Smoków i Tytanów rodził inną rasę

Rasy te mogły w pełni mieszać się z innymi, przekazywać swe błogosławieństwo – bardzo istotne stała się czystość krwi i ilość błogosławionej krwi w żyłach jednostki.

Od głównych smoków – ogólnie zwani Drascant – „Dzieci Smoków”

Światło – Lixia – Smoczyca Dnia, Słońca –Laexi – znane też jako Białe Elfy. Dumna inteligentna rasa. Przedstawiana zawsze jako wysokie, długowieczne istoty o złotych oczach, które rozpoznawały prawdę.

Ciemność – Nebrit – Noc i jaskiń – Nabrat – (Wampiry) – istoty nocy, czarnej jak smoła skórze i dużych oczach, długie duże uczy i mały nos. Ewidentne szpony i długie kły. Rasa nieliczna, strzegąca tajemnic i sekretów.

Ogień – Ignat – Ogień jako taki – Iketra – ludzie-smoki – mają łuski i smocze rogi, mają umiejętność ziania ogniem, głównie mięsożerni, niesamowicie silni i waleczni. Rasa honorowych wojowników, nieznających strachu

Woda – Kwejdon – Qiedi – wybrani przez morze. Nieliczna grupa, posiadający skrzela, dwie pary płuc, jedne podwodne i drugie nawodne. Dodatkowe zabezpieczenie oczu, dłuższe kończyny i genialni pływacy.

Powietrze – Ilea – smok niebios– Llear – rasa opierzonych półludzi, żyjących w górach, genialni łucznicy i obserwatorzy. Zbliżeni częściowo do Laexi.

Ziemia – Perror – Przypominający żółwia, nielotny – Rroer – Zwierzo-ludzie – większe i silniejsze, roślinożerne, spokojne, uprawiały pola.

Najpotężniejsze z dzieci:

Ciepło – Światło i ogień – Torasmoczyca opiekuńczości – Tetra – rasa niskich ludzi, o wielkich umiejętnościach leczniczych i ogniska domowego.

Lód – woda i ciemność – Ilacies – Symbol dumy, braku litości ale i wytrzymałości i godności – Lavic – Czarni jak noc i zimni jak lód. Genialni pływacy i wojownicy.

Błyskawica – Światło i powietrze – Lugur – Symbol potęgi, złości, ale i nagłej zmiany – Liger – Nieliczni, potężni magowie, charakteryzowali się niebieskimi oczami i stojącymi na sztorc włosami.

Wulkan – ziemia i ogień – Avalig – Smok podziemny, pływający w lawie, symbol kruchości wszystkiego, niepowstrzymanej potęgi, prawdziwej siły – Avalg – bardzo potężni i bardzo niebezpieczni, czerwone oczy, boscy kaci.

Sztorm – woda i powietrze – TempusSymbol potęgi oceanu, strażnik mórz – Timus – Silnie zbudowany, genialny słuch, wzrok i dotyk. Strażnicy marynaży, patroni portów.

Zaraza, choroba – ziemia i ciemność – Rava – smok plagi, jadu i choroby – Razil – Blade, czasem nawet zielonkawe. Osobniki o wielkiej inteligencji i znajomości chorób – lekarze – symbol przymierza ze smokiem plagi

Słodka woda – Woda i światło – Sankam – Jasno-niebieski wąż – Zanki – Całe ciało wyznaczone symbolami patrona. Strażnicy czystej wody. Długowieczni – strażnicy wiosek i miast

Płodność – Ziemia i woda- Perja – Smoczyca płodności ziemi, patronka ziemi i lasów – Peri – Leśne Elfy. Opiekunowie lasu, strażnicy płodności Matki Ziemi.

 

Najpotężniejsze z Tytanów– ich dzieci zwane Kogticant – „dzieci tytanów”

Wojny – VerrumKogtian wojowników, wojny, waleczności, honoru – Verc – (ork) – urodzony wojownik, gruba skóra, silne ciało, duże kły.

Pokoju – Bokus – kogitan dyplomatów, spokoju, dnia powszedniego – Bakis – ludzie o bardzo dużych głowach w kształcie kolby kukurydzy. Arbitrzy.

Rzemieślników – Opiffic – patron rzemieślników, twórczości, przetwórstwa – Offi – Krasnoludy – niscy, brodaci, o silnych dużych dłoniach

Rolników – Atracol – patronka rolnictwa, ziemi, pożywienia, pasterstwa. – Atrica – zawsze kobiety, niewielkie, wiecznie młode, symbolizowały się tym że wyrastały im szydła – wróżki

Handlarzy – Tartis – parton handlarzy, monety, umów, przebiegłości i sprytu – Shatrag – (Niziołek) – niewielka istotka o umiejętnościach znaczących w odniesieniu do handlu i bankierstwa

Mędrców – Hilosopien – patron mędrców, pisarzy, poetów, muzyków, śpiewaków i piękna – Hilos – Bardzo duże głowy, potężne piersi.

Rodziny – Domilia – patronka i ogniska domowego, patronka matek i dzieci. Przedstawiany jako duch trzymajacy figurki rodziny. – Donil – gnomy, niewielkie wesołe, rozgrzewające atmosferę

Pomniejsze z Kogtianów.

Wojowników – Verrator – pomniejszy patron wojowników – Verecs – Zwierzoczłowiek – ale mięsożerny, dzicy wojownicy

Władców – Ampari – patron władzy, kontroli, rozsądnego rządzenia, obrona państwa – dumny władca – Emperi – raz jeszcze duże głowy, wielka inteligencja, symbol kręgu na czole

Złodziei – Feal – odchodzący od handlarzy, spryt, przebiegłość, chciwość – Fial – Ludzie lisy

Prawa – Sutrum – Patron prawników, prawa spisanego, trzymania się zasad – Sutra – Ludzie o oczach sowy

Artystów – Xefit – tytan twórczości pięknej, złotnictwa, jubilerstwa, malarstwa, muzyki itd. – Xef – bardzo długie, silne palce, kryształowe oczy.

 

Fizyczni bogowie – smoki i tytany, mogły zamieniać się ludzi i wśród nich się rozmnażać – z tych związków rodziły się dzieci. Nie należały one do Enedixi – jako że nie tylko błogosławieństwo, ale i samą krew boga miały w sobie. Były to jednostki o niespotykanej mocy, długim życiu i licznym potomstwie.

Nazywano ich: Esensi – Wybrane Dzieci Bogów – ich moc była bezpośrednio powiązana z rodzicem.

 

Bogowie jako tacy – z innych religii – też mogli mieć dzieci, podobnie anioły, demony i duchy – jako że byty z osnowy nazywane są Steaminami ich dzieci to:

Stamity – ludzie bezpośrednio błogosławieni przez dane istoty boskie.

 

Wszystkie z ras się mieszały i mieszać się mogły – tych określano Emutsi – Mieszanej Krwi – mutantami. Były one potężne, ale i niestabilne, jako że błogosławieństwa mogły się siebie wykluczać i wewnętrznie ranić. To właśnie Emutsi – byli pierwszymi wyznawcami Zerghota

 

W odniesieniu do podziałów – jeśli są w jednej grupie – częściej się krzyżowały bez negatywnych efektów.

Podział ogólny:

Ludzie – zwyczajni ludzi

Nadludzie – Suher – ludzie błogosławieni specjalnymi umiejętnościami. Charakteryzowali się zbliżonym wyglądem do normalnych ludzi i w największym stopniu zostali zasymilowani ze zwyczajnymi ludźmi. Zaliczamy do nich:

Sutra – Ludzie o oczach sowy

Xef – bardzo długie, silne palce, kryształowe oczy.

Emperi – raz jeszcze duże głowy, wielka inteligencja, symbol kręgu na czole

Hilos – Bardzo duże głowy, potężne piersi.

Bakis – ludzie o bardzo dużych głowach w kształcie kolby kukurydzy. Arbitrzy.

NiziołkiShoraki – Charakteryzujące się niskim wzrostem i wielkimi umiejętnościami. Głównie bankowcy, handlarzy i rzemieślnicy.

Donil – gnomy, niewielkie wesołe, rozgrzewające atmosferę

Offi – Krasnoludy – niscy, brodaci, o silnych dużych dłoniach

Tetra – rasa niskich ludzi, o wielkich umiejętnościach leczniczych i ogniska domowego.

Zwierzoludzie – Amehri – O cechach zwierzęcych. Egzotyczni, wykorzystywani i spychani na margines społeczny

Verecs – Zwierzoczłowiek – ale mięsożerny, dzicy wojownicy

Fial – Ludzie lisy

Verc – (ork) – urodzony wojownik, gruba skóra, silne ciało, duże kły.

Rroer – Zwierzo-ludzie – większe i silniejsze, roślinożerne, spokojne, uprawiały pola.

Iketra – ludzie-smoki – mają łuski i smocze rogi, mają umiejętność ziania ogniem, głównie mięsożerni, niesamowicie silni i waleczni. Rasa honorowych wojowników, nieznających strachu

Elfy Enmertile – długowieczne, zbliżone do ludzi. Rzadkie okazy, poszukiwane często wśród elit. Najczęściej ich pochodzenie obawia się w kolorze oczu.

Atrica – zawsze kobiety, wiecznie młode, symbolizowały się tym że wyrastały im szydła – wróżki

Peri – Leśne Elfy. Opiekunowie lasu, strażnicy płodności Matki Ziemi.

Zanki – Całe ciało wyznaczone symbolami patrona. Strażnicy czystej wody. Długowieczni – strażnicy wiosek i miast

Llear – rasa opierzonych elfów, żyjących w górach, genialni łucznicy i obserwatorzy. Zbliżeni częściowo do Laexi.

Laexi – znane też jako Białe Elfy. Dumna inteligentna rasa. Przedstawiana zawsze jako wysokie, długowieczne istoty o złotych oczach, które rozpoznawały prawdę.

Syreny Kwamery – zrodzeni z morza – bardzo, ale to bardzo rzadcy – najczęściej na wyspach można spotkać ich potomków.

Lavic – Czarni jak noc i zimni jak lód. Genialni pływacy i wojownicy.

Timus – Silnie zbudowany, genialny słuch, wzrok i dotyk. Strażnicy marynarzy, patroni portów.

Qiedi – wybrani przez morze. Nieliczna grupa, posiadający skrzela, dwie pary płuc, jedne podwodne i drugie nawodne. Dodatkowe zabezpieczenie oczu, dłuższe kończyny i genialni pływacy.

Ludziepotwory Mestii – bardzo dziwne ciała, tajemnicze umiejętności, z zasady niebezpieczni – właściwie wyginęli – wyrżnięci przez wieki, lub wchłonięci przez ludzką krew

Liger – Nieliczni, potężni magowie, charakteryzowali się niebieskimi oczami i stojącymi na sztorc włosami.

Avalg – bardzo potężni i bardzo niebezpieczni, czerwone oczy, boscy kaci.

Razil – Blade, czasem nawet zielonkawe. Osobniki o wielkiej inteligencji i znajomości chorób – lekarze – symbol przymierza ze smokiem plagi

Nabrat – (Wampiry) – istoty nocy, czarnej jak smoła skórze i dużych oczach, długie duże uczy i mały nos. Ewidentne szpony i długie kły. Rasa nieliczna, strzegąca tajemnic i sekretów

Mutanty Emutsi – mieszanki innych ras, niestabilne i bardzo niebezpieczne – bardzo rzadkie

Z zasady stawiane obok zwierzoludzi

Pół-bogowie – Taus/ Esensi – Dzieci bogów

Teus – potomkowie dzieci bogów – zaledwie garść na cały świat. Niesamowicie potężni, ale i niestabilni

Danget – osoba z krwią anioła lub demona

Zrodzeni ze związku z Aniołami i Demonami – cechy szczególne: w przypadku aniołów – długowieczność i skrzydła, w przypadku demonów – rogi, czerwone oczy, ogon.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *